Leib

kolmapäev, 12. aprill 2006



Avastsin just sügavkülmikust kuuks unustatud rukkileiva juuretise - pole isu olnud-tulnud. Järgmisel nädalal panen leivateo ilmselt jälle käima. Külla sõitev õde tellis.
Aga selline nägi välja mu jõuludeaegne leivasiga. Ja harilik vormipäts ka.

Leivajuuretis sai tehtud rukkileivast ja Actimelist (jogurtikultuurid peaks vist termofiilsed olema - saab radika serva peal kääritada). Sisse töötamine võttis ikka päris mitu tegu aega, enne kui juuretis õigeks sai ja küpsetustemperatuurid ja kääritamise ajad, jne.

7 kommentaari:

Elsa ütles ...

Väga lahe! :)
Vaat need söögitegijad ja gurmaanid, kes ka leivateoga hakkama saavad, on minu silmis kohe eriti väärt :) Mul küll vinge saksakeelne leivategemiseraamatja puha, aga pole ise ühtki ette võtnud, klassikalise rukkileiva katsetamisest rääkimata... Ukerdan ikka vaid valmis leivasegudega :|

Thredahlia ütles ...

Artikkel leiva tegemisest Toidutares (TSK)
Kodune ülesanne leivateost -paljude kogemused ja retseptid (TSK)
Vanem teema juuretisest (TSK)
SL Õhtulehe artikkel leivast

Gurmaaniks ma end vast ei pea, aga mulle meeldib hästi süüa ja ma naudin söögitegemist.
Allikaid jagub ka raamatukokku minemata :D Mind lihtsalt haaras see ülesandetuhin ja nii ma alustasin. Aeg-ajalt olen juuretise jälle välja otsinud ja tegu meelde tuletanud.
Toiduainete mikrobioloogia aine raames sattusin Pere Leiva tehasesse - see oli vist ka lisainspiratsioon.

Kaarel Nurk ütles ...

MUlle on ka muljetavaldav see, et Sa ise leiba oskad kääritada ja see pahaks ei lähe ja hea on:)

Pille ütles ...

Väga-väga tubli igatahes! Ja jõulusiga on ka vahva!

Maret ütles ...

Kiidusõnad minu poolt ka. Minu leivategu on hetkel vaid mõtete tasandil (küll kärss kärnas, küll maa külmund).

Thredahlia ütles ...

Ma nüüd natuke punastan :). Pidasin leivategu täiesti harilikuks tegevuseks. Pidid sellega ju vanemal ajal kõik perenaised täitsa ise hakkama saama :), mis sest, et naabri leib maitses ikka paremini.

Muide need, kes juuretisega mässata ei viitsi ja ahjus küpsetamist riskantseks peavad (jah, teen elektriahjus täitsa head leiba :P), neile julgen soovitada leivamasinat. Seal saab igasugu leivalisi ja saialisi katsetada ja tainast teha, kergitada, olenevalt masinast. Muidugi juhul, kui kõik pagaritooted poest ei tule.

Eva P. ütles ...

Vahva siga tõepoolest, ajas näo naerule!

Postita kommentaar