Draakonipuu

esmaspäev, 26. juuni 2006



Jutustan natuke oma draakonipuust (aitäh kinkijale, kui ta end ära peaks tundma), millega ma juba päris mitu aastat koos elan ja mis koos minuga kõik kolimised kaasa on teinud. Paar kuud tagasi oli teine väikesest taimehakatisest juba päris auväärseks puhmaks kasvanud ja täitis ilusti terve diivaninurga, aga siis...
Siis läksin mina eksamile ja unustasin küüliku magamata hajameelse peaga korterisse omapead. Temas aga avaldus ürgne koprakutse ja puude langetamise tuhin. Nii ta siis pool tüve läbi näriski. Mispeale mina olin taime päästmiseks sunnitud pool ööd suure-laia Interneti avarustes tuhnima. Ööpimeduses lõikasin nüri kööginoaga usinasti saagides draakonipuult harudega osa maha ja lootsin, et äkki kunagi hakkab võsusid ajama, kuuldavasti see ei taha alati õnnestuda.
Minu õnneks on kuu ajaga tekkinud taimele neli lõhet, millest kahest on ka roheline otsake end juba välja pistnud. Õnneks ei ole kõik uued harud ka taime ühel küljel.

Kui õnnetuses midagi head näha, siis hakkaski teine juba liiga välja venima ja alt tühjaks jääma, äkki on väike värskendus isegi teretulnud.

Muu info hulgas jäi silma, et lillepoodide draakonipuid nii saadaksegi, et lõigatakse üks pikem tüvi juppideks, kasvatatakse juured alla ja puhmas otsa ja siis müüakse maha. Minul järelejäänud harudele igatahes juuri alla kasvatada ei õnnestunud.

2 kommentaari:

mariss ütles ...

see oleks nagu pilt minu puust:) ma sel kevadel saagisin oma pikaks veninud puu kolmeks. nüüd vaatan, et oleks pidanud lausa neljaks või isegi viieks saagima. isegi see keskmine jupp, mil polnud ei juuri ega latva, läks kasvama.
kas sa selle ladva panid vette juuri kasvatama? mina pistsin kohe mulda ja kuna ta pole seni otsi andnud, siis järeldan, et juured tulid ikka alla.

Thredahlia ütles ...

Vees hoidsin jah, mitu nädalat ja siis nad lihtsalt närtsisid ära. Arvestads, et tüvi ilusti uued harud ajab, ega eriti kahju ka ei ole. Need maha lõigatud harud olid suhteliselt peenikesed ja pidevast taime keeramisest kõveravõitu (ta sinder ju pöörab põhjapoolse akna peal ja siis ma pööran vastu, et enam-vähem sirge püsiks).

Postita kommentaar