Lillkapsas või ja praeleivaga

teisipäev, 29. august 2006

Mäletan täitsa selgesti, kuidas ema maal mulle väiksena lillkapsast keetis, võid peale pani ja sööma sundis. Mäletan seda ka, kuidas ma selle salaja vanaemale sokutasin ja vanaema mulle praeleiba vastu andis. See viimane maitses paremini.
Praeguseks on lillkapsas mulle väga maitsema hakanud, igas poosis. Ent praeleivastki ei saa üle ega ümber :P

Lillkapsas või ja praeleivaga

  • Lillkapsast või romaani lillkapsast
    Koorevõid praadimiseks (82%)
    Riivleib (nt. Pere Leib)
    Vett ja soola.
Lillkapsast tuleks mõnda aega külmas vees hoida, nii tulevad kõik satikad sellest välja (ja satikaid ühes korralikus keemiata kasvanud lillkapsas ju ikka leidub :P). Seejärel terve õisik, lahti lõikamata peaaegu pehmeks aurutada (või keeta).
Ajada pann kuumaks, sulatada ohtralt võid, kallata kuuma või hulka nii palju riivsaia, et hakkab vahutama. Maitsestada soolaga ja praadida paar minutit. Lõigata lillkapsas lahti ja praadida õisikuid või-riivleiva segus paar minutit.
Kuumalt maitseb selline asi imehea ilma igasuguse lihata.

3 kommentaari:

Pille ütles ...

Mmmm. Ma olen seda rooga alati praetud riivsaiaga teinud, aga no eks ma proovin riivitud leivaga järgmisel korral. Mõnus hilissuvine roog igatahes..

Anonüümne ütles ...

Ma olen mitmes siinses retseptis juba kohanud sarnast lauset, et ilma igasuguse lihata, väga hea. Kas liha on tõesti nii halb? Samas rasva kokkuhoidu ei toimu ju põrmugi või leivasiseste süsivesikute :P, et ilmselt pole see lause mitte tervislikel põhjustel?

Thredahlia ütles ...

Just, mitte tervislikel kaalutlustel, vaid pigem seetõttu, et keskmine eestlane lihata toitu toiduks ei pea. Kohati see mõtteviis ärritab. Ei pea iga päev liha sööma :) (ütlen mina, range taimetoitluse põhimõtteline vastane).
Rasva kokkuhoiul ei näe mõistuse piires tervislikku põhjust. Pigem on kahjulik selle vältimine.

Postita kommentaar