Hommikupudrust

kolmapäev, 22. november 2006



Kui kohv on minu jaoks hommikuti kõige tähtsam, siis toit on loogiliselt võttes järgmine. Viimasel ajal üha tihemini söön putru (ning röstsaia/leiba või, toorjuustu või oliivõliga sinna kõrvale). Jaa, aga pudru suhtes olen pirtsakas. Heleni täisterakaerahelvestest on kõige parem. Vahel segan sinna natuke odra või rukkihelbeid ka sekka. Ikka nii, et 1.5 dl helbeid, tunde järgi vett ja piima, tiba soola ja üks suhkrutükk, külmalt pliidile, paar minutit keeta ja siis taldrikule jahtuma seniks kuni kohv tõmbab. Vahel tuleb tuju koos helvestega pudruks keeta ka hakitud kuivatatud puuvilju, pähkleid, müslit (isetehtud) vms. või segada valmis pudrusse külmutatud marju. Kausist ei oska mina putru süüa (või kui, siis põletatud keele hinnaga) ja venivat kiirkaerahelvestest putru ei salli. Viimased on mul kapis hoopis pirukapõhja tegemiseks. Vahelduse mõttes on olemas ka riisi- ja hirsihelbed, kui magusa pudru isu peaks tulema, ja Haljase tatrahelbed soolaseks pudruks ja hapukoorega söömiseks. Haljase omad sellepärast, et teiste tootjate omad tahavad enne pudruks keetmist potipõhjas võiga praadimist, et head tulemust saada, aga hommikul on iga minut kulla hinnaga. Magus riisipuder on hea jälle riivitud õuna ja kaneeliga. Odrajahupuder sulavõiga meeldib ka, aga mitte hommikul. See on rohkem selline vanaemanostalgia.
Purdu söömist peab harjutama. Alguses ei meeldi, aga kui on tekkinud harjumus, siis leiab sellest veelgi positiivset. Moosisai või koogilõik või komm või kild šokolaadi on minu puhul hommikukohvi kõrvale ka lausa kohustuslik :)

10 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Näe, pudruteema on viimasel ajal populaarne. Vilunud kaerahelbepudrusõbra silm ütleb, et piltidel on puder natuke liiga vedel minu maitse jaoks. Ja kiirkaerahelvestest ei tule üldse veniv puder, vaid õigel tegemisel ikka väga kena ja kohev pudrumoodi puder.

Thredahlia ütles ...

Hehee, eks see paksus oleneb jah tujust ja piima valamise käeliigutuse hoolikusest :P Mulle näiteks magus puder meeldib vedelam ja soolane paksem (kaerahelbe puhul siis).
Aga äkki pole väga saladus, kuidas saab kiirkaerahelbest kohevat ja pudrumoodi putru - mina kohe mitte ei saa hakkama?

Anonüümne ütles ...

oi ma sööks igal hommikul putru kui aega oleks.
ja vanaema tehtud odrajahu pudru on super.

Thredahlia ütles ...

See vanaema ja odrajahupudru teema on jah mullegi tuttav :P.

Vaatan, et Aabramgi on Heleni usku :) Eelistagem hääd ja Eestimaist!

Anonüümne ütles ...

Kas oled proovinud kaerahelbe- või mannaputru segada tomatimahla või -pastaga? Kõrvale 3,5 - 4 minutit keedetud muna ja väike võileib. Kiire, odav, hea!

Anonüümne ütles ...

Mina kasutan aegajalt Nordicu kaerahelbeid, nendest saab normaalset putru kyll.

Tuleb kõigepealt vesi keema ajada, siis piima sisse valada ja keema ajada (vedelikukogus vajab häälestamist, soovitan alustada tass helbeid/kaks vedelikku, kuid mitte mingil juhul ei maksa proovida panna vedelikku sellistes astronoomilistes kogustes, nagu pakil kirjas) ning seejärel pudruhelbed sisse valada ning
(kui teed elektriplidiga), siis kuumus nulli. Seisab sama plaadi peal minuti (nagu paki peal öeldud), siis või juurde, kuuma pealt ära ja kaane alla kolmeks minutiks. Soolaga maitsestada ja võisilm keskele (või hoopiski suhkur või mesi või moos) ja voila.

Point on ilmselt vedelikukoguses. Kui panna vedelikku pakipealse koguse järgi, on tulemuseks kaerahelvestega tapeediliim. Niisugust saab mõnikord Soomes hotellides hommiku(s)öögiks.

Thredahlia ütles ...

Seda, et pakkidel on astronoomised vedelikukogused, olen täheldanud jah ja pole neist kunagi kinni pidanud :D

Anonüümne ütles ...

Mmh, ma pole ka kunagi aru saanud nendest pakkidel antud kogustest. Ma panen silma ja tunde järgi, ainus häda, et see võib pudrumargi äkilisel vahetamisel tagasilöögi anda mittesöödava tulemuse näol.

Aga - kiirkaerahelvestest pudrumoodi koheva pudru saamise nõks on esiteks õiges koguses piimas, teiseks kaane all hautamises (ma lasen neil rahulikult ~10 minutit haududa, nad tõmbavad end nii kenasti suureks ja sõmeraks) ja kolmandaks viimases etapis lisatavas väikeses võikillus ja usinas segamises. Vähemalt minu potis töötab :)

Thredahlia ütles ...

Olen siis kaval ja süüdistan potti :P (aga proovin ära).

Lisaks veekogusele on ka pakil olev aeg üsna umbkaudne. Mina ka hautan alati kauem, puder saab parem ja ilmselt kergemini omastatav ka, vähemasti mingil määral.

Anonüümne ütles ...

Oi, minule meeldib ka puder väga. Plikaga kahekesi hommikuti ikka mekime.. mees saab nädalavahetusel. Riiuli peal meil igasugu helbeid ja terasid pudru jaoks. Eestist tõin... :))Hakkabki otsa saama. Aasta lõpus lähen jälle kaubareisile.
Tutvustasin mehele ka erinevate putrude imelist maailma. Tema jaoks eksisteeris ainult kaerahelbepuder..

Postita kommentaar