Pannkookidest ja traditsioonidest

esmaspäev, 30. juuli 2007

Mu vanaemal on väike toidukiiks, on alati olnud - ta tegi ja teeb väga hästi süüa, aga talle ei meeldi eriti köögis toimetada.
... mis tähendas, et keedukartul ja praetud soolaliha oli maal tavaline, kartulipuder praetud sibulasilmaga ka ja hoidistamisaegne hädaldamine ja pannkoogid ei olnud teps mitte igahommikune nähtus, aga kui neid sai, siis mõnusaid pakse ja kogevaid hapupiimapannkooke, milliseid poehapupiimast mitte kuidagi teha ei õnnestu. Lihtsalt maitse ei ole see... selline õige kergelt meeldiva hapuka maitsega.
Pannkookide kõrvale avati muidugi nagu kord ja kohus purk pruunikat ja hirmmagusat maasikamoosi, mistõttu külalised alati imestasid, et lapsel on purk moosi laual ja tema sööb pannkooke ikka sulaselge suhkruga (küll mitte alati, aga enamasti). Mulle lihtsalt maitses nii ja maitseb siiani, kuigi suhkru olen nüüdseks mee vastu välja vahetanud... kuni... kuni ma avastasin vahtrasiirupi. (Pankrot!) Nüüd tuleb pooled pannkoogid süüa meega ja pooled vahtrasiirupiga. See siirupimagus sobib pannkoogi õrnhapukaga nii oivaliselt. Mesi on õige pisut liiga tugeva maitsega (kuigi kanarbikumesi, mida ma kasutan ja taevani kiidan, on niigi meeldivalt mahemõrkjas).

PS! Valge kirme kookidel ei ole seekord siiski mitte suhkur, vaid vaht, mis tekib või-õlisegus praadimisel (viimast selleks, et saada krõbedaid ääri, mida ainult õliga ei saa).

Hapupiimapannkoogid ehk lusikakoogid
Pannkoogid kinkanisiirupiga
Pannkookide külmutamine
Suured õhukesed ülepannikoogid

4 kommentaari:

Evelin ütles ...

Oi!
Mina saan seda miks-süüa-suhkruga-kui-laual-on-moos reaktsiooni pidevalt tunda!

Anonüümne ütles ...

Kirjutan oma küsimuse siia, ehkki see pole päris pannkoogiteemaline. Nimelt tegin eile esimest korda clafoutist (Angeelika Kangi retsepti järgi) ja olin tulemuses pisut pettunud. Tahaksin nüüd targematelt teada, kas clafoutis peabki välja tulema selline suhteliselt tihke ja pannkoogine? Retsept mune vahustada ei käskinud. Kerkis mitmekordseks ja küpses kenasti kuldpruuniks muidu.

Anneli ütles ...

Clafoutis on õigesti välja tulnud siis kui on kreemine jameenuta pudingut. Kui muutub kuivaks siis on "ebaõnnestunud", pigem peab olema vedel ja kergelt laialivalguv või vähemalt pehme.

Thredahlia ütles ...

Minu vabandused, et küsimus on märkamata jäänud.
Aga Kiilike räägib täitsa õiges suunas.

Postita kommentaar