Emotsionaalselt Edelaraudteest

reede, 29. august 2008

Kui eelmisel nädalavahetusel hea idee pätsasin ja üle saja aasta rongiga sõitsin, siis sattusin rahvast täis rongis ülemeeliku õllese noorteseltskonna taha ja maailma peale tigeda eluheidiku kõrvale. Polnud just kõige meeldivam, aga uni oli ja ei hoolinud. Sebe teenustest tunduvalt odavam hind korvas ebameeldivused (üliõpilase soodustusega eriti).

Sel korral otsustasin ära proovida esimese klassi vaguni. Teine tera.
Esiteks hind on endiselt odavam kui bussil ja täispiletitest räägime siinkohal. Soodust esimeses klassis ei saa, üliõpilasel on seega mugavas klassis rongiga 5 krooni kallim sõita.
Pileti saab eelmüügist osta ja välja printida, internet on vagunis (nagu käesolevast näha), teed-kohvi-kommi pakutakse (pileti hinnas), istmed mugavad, tualett ei ole lukus, jalgadel on ruumi kui palju, soovi korral saab püsti tõusta ja liikmeid sirutada. ...ja teenidajad - äärmiselt viisakad, juhatavad kohani, uurivad joogieelistust, aitavad vankri rongist maha (mitte et ma vankriga reisiks, eks).
Ja sõiduaeg on bussist veerandtunni võrra lühem. Kahju ainult, et rongijaam minu jaoks nii ebamugavas kohas asub. Iseenesest sõiduajad on juba täitsa mugavaks muutunud.
Plaan on igatahes ka pühapäeval tagasi rongitada, tükkis Läburaatoriga.

Idee eest aitäh!
Sõitke rongiga!

10 kommentaari:

Maarja ütles ...

Eestis olles ka täitsa kaalusin seda varianti, aga siis lõin ikka põnnama.
Nüüd mõtlen, kas Viini minna rongi või autoga, esimesega kordi soodsam, kuigi aeg pikem kaks tundi ja paadunud autoinimesena on raske end rongi lainele viia, kuigi... saaks ju lugeda või kududa...

Elsa ütles ...

Mina olen juba ammu rongifänn Tartu-Tallinn liinul :) Kui vaja hommikul tööasjus minna, on lühem sõiduaeg omaette argument ning ka vaksal ise on ju lähemal kui bussijaam :)
No ja hommikukohvi ja ajalehtede boonus on lisaks internetile ju üüratult mõnus :)
Ja tööandjat ja maksumaksjat ei koorma ju ka - bussis saan üliõpilasena ju vaid 5kr odavamalt (ehkki ka Sebel on ju Kõu sees!)

Reede ütles ...

Mina sõitsin Eestis mitu korda rongiga ja mulle väga meeldis.
Rongi avastasin tänu sellele, et nii Viljandist kui Pärnust ei saa Raplasse bussiga sõita, aga rongiga saab edukalt. Kahju ainult, et Pärnu-Tallinn rongis I klassi vagunit pole.

Pille ütles ...

Mina olen ka viimased paar korda Tartus rongiga käinud :) Natuke häirivad ajad - sellised normaalsel hommikusel ajal (no ca 9 ajal, et lõunaks Tartusse jõuda) ei ole kahjuks võimalik sõita, tuleb varavalges end rongijaama viia lasta.. Aga mugav on tõesti, isegi tavaklassis.

Elina ütles ...

meie eelistame iga kell rongisõitu bussisõidule. lapsega reisimisel on rongisõidul ikka rohkem plusse. lisaks rappub rong vähem ja saab sõidu ajal isegi tööd teha. hinnast rääkimata.

KK ütles ...

Mulle ka rong meeldib, kuidagi turvalisem on. Eelised eriti siis kui ei pea pampe kaasas kandma.
Rongid on paari viimase aastaga päris kobedaks läinud, isegi elektrikas avaldas muljet.
Ma täiesti tõsiselt siin kaalun, et teeks ühe rongikuu - saaks lugeda ja kududa hommikuti ning majanduslikult oleks ka v broo :)

Thredahlia ütles ...

Ajad on jah sellised tööinimesele kohased, aga enamikule nii vist sobibki.
Tore avastus ja hea meel, et ma pole ainuke :)

Elsa ütles ...

Noh, neid mugavamaid ronge võiks siiski ka päevasematel aegadel käia. Mul ei õnnestu küll miski väega kell 6 hommikul lapsi üles saada... No ja tudengid ju niisamuti ei ole just varavalges ülval ;)
Ehk et õigupoolest võiks nad oma vanad rongid ka uute vastu välaj vahetada...

Anonüümne ütles ...

Tartu-Tallinn rong on väga pro! Aga olla võiks kellaaja mõttes ja ka sihtpunkide mõttes ühtlasemalt kaetud olla. Olen vahel Rakverest ka Tartusse rongiga tulnud, kui keegi Tamsallu viitsib ära visata.

EESTIMAA BLOGI ütles ...

Väga meeldiv lugeda rongisõitjate arvamusi.
Tänud!

Postita kommentaar