Hatšapuri

laupäev, 16. august 2008

Gruusiast maitsvalt ja rahumeelselt.

Hatšapuri (ხაჭაპური) on Gruusia juustupirukas, mida võib nii pannil kui ka ahjus või hoopis elaval leegil küpsetada. Ka piruka täitmise ja voltimise viise on päris mitu. Piirkondlikke ja perekondlikke retsepte olla sel roal nii palju, et ükstapuha, kuidas teed (pärmi- või soodatainaga, ainult juustu või juustu, muna ja kartuliga jne.), ikka on õigesti :)
See retsept on pärit Eesti Ekspressist (sisuliselt sama, mis Nami-namis). Hatšapurist on kirjutanud ka Evelin ja Pille. Pirosmanis nägi hatšapuri välja selline.

HatšapuriKui juust on magedamapoolne, tuleb täidisesse ka soola lisada :)

Hatšapuri

125 g hapukoort
75 g võid
1 muna
3 dl nisujahu
0,5 tl soola
0.25 tl soodat

150 g Suluguni või brõnsa juustu
1 küüslauguküüs
1 sl õli

Sega hapukoor sulatatud võiga. Sega omavahel jahu, sool ja sooda. Klopi juurde pool muna ja jahusegu. Teine pool munast hoia alles, sellega pintselda pirukas pealt. Sõtku tainas ühtlaseks ja jaga kaheks palliks. Sõtku kumbki pall kergelt jahusel laual ümmarguseks kettaks. Riivi juust jämeda riiviga. Purusta küüslauguküüs ja sega õliga. Tõsta üks ketas küpsetusplaadile ja kata küüslauguõliga. Raputa peale riivitud juust ja kata teise tainakettaga. Suru piruka servad tihedalt kinni ja pintselda pealt lahtiklopitud munaga. Küpseta 220-kraadises ahjus 10 minutit.
Lõika kuumalt sektoriteks ja serveeri kohe.

9 kommentaari:

Pille ütles ...

Hatšapuri on hea ja see konikreetne retsept samuti :)
See Ekspressi retsept on minu retsepti lihtne poolitus (no 95%) :) Minu retsept alustas kunagi ammu-ammu elu Volks Vaageni retsepti mugandusena (jahukogus oli Volksul väga paigast ära, ma seda aja jooksul timminud; suhkru jätsin välja jne). Nüüd olen selle retseptiga igati rahul..

Thredahlia ütles ...

Hatšapuri oli tõesti hea (kuigi meil juust oli natuke liiga mage ja soola oleks pidanud veidi lisama).

Retseptiga paistavad jah sellised pooleks jagamise lood olevat... ma esimese hooga nii täpselt ei vaadanud.
See pool retsepti mahtus meil ümmargusena täpselt ahjuplaadile.

KT ütles ...

olen Gruusias söönud "õiget" hatšapurit, kus perenaine ei teinud mingit kihitamist, vaid sõtkus juustu otse taignasse.

"õige" on jutumärkides just seetõttu, et õiget pole olemas - igaüks teeb nii nagu tahab:)

sama on kõigi muude gruusia või kaukaasia vm retseptidega. õige on see, mida kokk hetkel teeb. õiged maitseined on need, mida hetkel peenralt saada jne.

Eva P. ütles ...

See on tõesti maitsev roog, olen ka seda Evelini retsepti järgi katsetanud! :)

Eva P. ütles ...

Tegime täna hommikul hommikusöögiks seda, tänud tagant tõukamast! Hästi maitsev amps ja lihtne teha.

Kärt ütles ...

Jeebus, see on ju jumalate söök .. sulanud juust värskelt küpsetatud taigna vahel, mmm. Pirosmanis olen seda ka proovinud, hirmhea. Pean ka ise ära proovima!

vahterliina ütles ...

ma pean ikka seda retsepti veel uuesti proovima, mulle ka hatshapuri hirmsasti meeldib

Liinaj ütles ...

Väga maitsev amps! Tõesti, mis saaks parem olla, kui sulanud juust värske "saia" vahel. mmm!
Küüslauk andis ma parajalt särtsu juurde.

Unknown ütles ...

Kuna ma siinsetest supermarketitest brõnsa juustu ei leidnud, siis katsetasin mozzarella juustuga. Esimese korra kohta tuli super, mulle väga maitses! ;)

Postita kommentaar