Lihtsalt ja mõnusalt - värskelt praetud seened

neljapäev, 11. september 2008

Praetud kitsemamplid hapukoore ja sibulagaTead ju küll - tuled metsast suurte korvidega, kõht on tühi, seened puhastamata. Värskelt söödavad (puravikud, tatikad, kukeseened, kitsemamplid, kukeseened, kuuseriisikad, sirmikud jne.) esimesena puhastamisele, keegi teine jätkab kupatamist vajavatega.

Suurema isu korral kartulid koorida ja keema panna.
Sibul koorida ja viilutada. Õlis klaasjaks praadida.
Seened tükkideks ja kuumale pannile sibulale seltsiks. Oodata, kuni neist vedelik välja tuleb ja ära aurab. Vahepeal paar korda segada.
Nüüd lisada head koorevõid, tiba soola ja veel pisut praadida. Törtsu head paksu 20% hapukoort võib lõpuks ka lisada ja veel korra läbi kuumutada. Veskist veidi musta pipart peale ja saabki sööma hakata.
Serveerida värske leivaga.
Mõnus!

Ja leiba olgu varutud kohe tagavaraga, et ei juhtuks nii nagu minul, et leiba kodus üldse ei leidu.

Mulle isiklikult meeldivad enim hapukooreta kukeseened (või puravikud) ja hapukoorega kitsemamplid (pildil).

Kitsemamplitega kipub muide see tore lugu olema, et kui metsad on nädalavahetusel seenelistest umbes, siis kitsemamplid jääbad neist tihti puutumata ja rändavad minu korvi :P Tegemist on äärmiselt hea kupatamist mitte vajava seenega.

5 kommentaari:

Elsa ütles ...

Mulle ka kitsemamplid maitsevad!
Ainult et elasin koos isendiga, kellele nende eripärane lõhn täiesti vastuvõtmatu oli. Nii et sellegipoolest vältisin nende korjamist, sest no kuidas sa ka lõputult ainult iseendale süüa teed...

Thredahlia ütles ...

Kitsemampel on ju hea seenelõhna ja -maitsega. Midagi eriskummalist ei ole mulle küll ninna löönud.

Mu meelest on jälle kuuseriisikad väga spetsiifilise lõhna ja maitsega ja pole just kõige lemmikumad. Mis ei tähenda muidugi, et ma marineeritud kuusekatest ära ütleksin :P

Kai-Epp ütles ...

Kitsemamplid jäetakse tihti korjamata, sest oskamatu silm ei tee sellel ja valgel kärbseseenel vahet, mõnes seeneraamatus olla ta isegi sellepärast mürgiseks nimetatud.
Ise ma küll seeni ei söö, kuid korjata meeldib. :P

Krentu ütles ...

Oi, see on maailma kõige parem söök! Koos kartulitega muidugi.... Ma sain metsast vaid neli kuuseriisikat aga praadisin need ikka sibulaga ära ja sain kaks ampsu endale ja ühe mehele:P
Aga mina pole kunagi kitsemampleid korjanud ja arvan, et julgeksin neid vaid mõne väga enesekindla seenetundjaga koos seenel käies korjata.
Seenel käies tekkis mul ühtlasi mõte, et igal inimesel võiks olla üks mükkoloogist sõber, kellega koos sügisel seenele minna:)

Pille ütles ...

No mina tegin eile sellisel moel kuuseriisikaid. Ja täna õhtul on vaja realiseerida suur kausitäis mõnusaid kitsemampleid. Mmmm :)

Postita kommentaar