Minu uus nunnu

kolmapäev, 25. märts 2009

Ma ei jõua hetkel heietada teemal, miks kaal köögis vajalik on. Kaal peaks köögis lausa kohustuslik olema :) Kuivaineid mahu järgi mõõta on... vabandage väljendust, aga lauslollus, vähemasti, mis küpsetamisse puutub. Ja mis ühikud need "2 keskmist sibulat" ja "4 pisemat porganditki" on, eksole. Ja hoidiseid ilma kaaluta teha on ka paras enesepiinamine.

Ma tahtsin juba pikemat aega sellist lihtsat lapikut köögikaalu, millest saaks kiiresti lapiga üle pühkida, sellist ilma klaasplaatide ja jupstükkideta, sellist 1-grammise jaotusega ja vähemalt 3-kilose ülemise piiriga. No selle sarnane vana klaasplaadiga ilmaime ajas puhastamise koha pealt lihtsalt närvi :) Uurisin poes Soehnle "plaate" (Page ja Level) ja Tefalit. Tefal tundus natuke liiga kallis ja valge ei sobinud ka teps mitte. Siis, kui ostma tahtsin hakata, olid Soehnle'd poest kadunud nagu vits vette.
Nüüd tuleb tänada meeslemmikut, kes ühes teatavas foorumis tihti ringi liigub.

Igatahes on mul nüüd kaal. Selline disainiime, Terraillon Book (kuni 5 kg, 1 g jaotusega). Ilus, väike, piisavalt täpne ja praktiline, aga siiski pisikese veaga. Kaal ise on hästi kerge, "kaalub jalgadega" ja pole seetõttu õõtsuva põrandaga retroköögis piisavalt stabiilne. Mõnegrammiste koguste kaalumiseks peab ilmselt lihtsalt mingit natuke raskemat taarat kasutama.
Või õigemini pole mul talle piisavalt stabiilset pinda lihtsalt hetkel pakkuda... aga küll me loova suhtumisega hakkama saame.

Minu uus nunnu

10 kommentaari:

Kajakas ütles ...

mul on retrokööki sobiv kaal :D, asub seinal, jube mugav ja täpne

Thredahlia ütles ...

Ma ka selle peale mõtlesin, aga pole kohta, kuhu see köögis seinale panna :D

Liina ütles ...

Mul on too Soehnle plaadike, hästi mugav - mahub kokaraamatute riiulisse ja kaalub ära kuni 5 kilo.
Muide, naljakas, aga vahest nõuavad kõige lihtsamad retseptid just kaalu - näiteks purukoogi puru ei saa ma kunagi silma järgi teha, tuleb kas liiga jahune või liiga võine. Teine asi - õunakoogi põhi, kuhu läheb jahu, või ja vesi - kui ei kaalu, tuleb kas liiga pude või liiga nätske. Nii et kaaluta siiski ei saa.

Thredahlia ütles ...

Sellel kaalul viitab juba lausa nimi (ja kuju), et võiks koos kokaraamatutega riiulisse pista, aga ma kasutan kaalu nii palju, et laualt ära panna pole küll mõtet.

Mulle ka too Soehnle Level meeldis ja tundus ka stabiilsem, aga see oli kui tina tuhka kadunud, kui ma tema kasuks otsustanud olin ja poode kammisin.

Liina ütles ...

tasast pinda vajab ka too soehnle level. Ükskord lausa jahmusin, et mis siis nüüd, siis aga taipasin, et köögirätt oli alla jäänud ja kaal hakkas valetama.

Kärt ütles ...

Oo, väga ilus! Kas tellisid või ostsid Eestist kuskilt? Mul ka veel kaal puudu, tahan ka samasugust! :)

Thredahlia ütles ...

Liina, tasast pinda tahab tegelikult iga "plaat", kahjks või õnneks.
Kärt, kliki seda hv linki ülalpool ja võta tüübiga ühendust - neid kaale pidi veel olema, täitsa Tallinnas :)

Thredahlia ütles ...

Ja tundub, et hind pole kaubeldav :D

Hädapätakas ütles ...

Tere. Panen oma kommentaari siia, sest ärgitatuna Sinu meeldetuletusest otsustasin täna torti tehes kõik kenasti täpselt ära kaaluda. Sellega läks edukalt. Aga retsepti lugedes, mis pärit vahvast kohast BBC GoodFood, nägin jälle "isekerkiv jahu" väljendit. Poes viskasin pilgu peale meie jahudele 450... 550 jms. Kuna ma väga hindan Sinu näpunäiteid ja selgitusi, kas sa oleksid nii kena ja kirjutaksid paari sõnaga jahust või äkki suisa jahudest. Ette tänades.

Kärt ütles ...

Tänud lingi ja vihje eest, võimaldasin endale samasguse kaalu. Selle "Hind pole kaubeldav" jutu peale öeldi mulle, et HV's pididki asjad nii käima, kuigi ma alguses keelasin kauplevat pakkumist teha :P

Postita kommentaar